Șoferul bucureștean și „10 lei la pompa 4”

Bucureșteanul e singurul tip de animal care se plânge în fiecare zi de traficul aglomerat în timp ce se află în trafic.
În fiecare zi mă întreb de ce, ca om cu atâția ani de evoluție în spate, să-ți iei mașină în București.

Sunt 1,2 milioane de mașini înmatriculate în București. Nu ai niciodată loc de parcare. Te poți trezi oricând cu mașina zgâriată, lovită sau ridicată. E un trafic de căcat, cu străzi de căcat și cu șoferi de cîcat.

Și hai că nu mă refer la oamenii care trebuie să se plimbe cu mașina din cauza serviciului. Mă refer la studenți, șomeri și ăia care trăiesc cu 10 milioane pe lună. Adică cam jumate din populația Bucureștiului. Problema mea nu e cu oamenii care au bani să-și ia mașină. Sau cu puștii care o primesc cadou. Că și eu i-aș lua plodului ultima serie de BMW dacă aș sta în Primăverii. Problema e cu ăia care s-au dat jos din mașină și-ți cer o țigară sau ăia care se plâng că din cauza traficului le consumă atât de mult și încep să-ți explice ce bine e la nemți că ăia au ”autobahn”. Știe el că i-a povestit ta-su când a făcut Germania în ’95.

Da’ nu e, frateee. Ai venit la benzinărie, pac – ochelari de soare, coborât din BMW-ul tău din 92. Pac – alimentezi și sprijini cu o mână pompa. Apoi intri în benzinărie, plătești 30 de lei și pleci uitându-te cam dezamăgit la acul ăla de benzină care n-a văzut plinul făcut de când ai adus-o din Germania.

Acum serios vorbind, cam cât de prost trebuie să fii să bagi atâția bani în ceva de care nu ai nevoie în proporție de 80%? Ai de ales dintr-o varietate de autobuze, tramvaie, linii de metrou sau taxiuri pe care le chemi dintr-o aplicație de pe telefon și oriunde te-ai duce în București, în medie, nu faci mai mult de o oră de oriunde ai plecă.

Eu stau în Drumul Taberei adică cam cel mai depărtat punct locuibil față de centru, adică n-am metrou, am niște trolee care ocolesc juma’ de București ca să ajungă în centru și 3 autobuze. Eu dacă plec de aici la o oră de vârf în care abia se circulă tot fac mai puțin de 40 de minute până în centru.

Argumentul suprem: dacă ai da 3000 de euro să-ți iei mașină + banii de benzină, ar fi aceeași sumă pe care ai cheltui-o în 4 ani de mers cu taxiul două drumuri pe zi. Timp în care în mașina de 3000 de coco o să mai bagi încă nuștu cât pentru piese, taxa, impozit, eventual accident etc.

Când vine vorba de femei însă, trebuie să recunosc că mă dau batut. Sunt atâtea femei care nu or să se fută cu tine doar pentru că ai mașină încât merită investiția. Plus că la autobuz nu poți să oprești EPS-ul și să pleci cu scârț în timp ce urli: ”hai, fetițaaa!”.

5 gânduri despre &8222;Șoferul bucureștean și „10 lei la pompa 4”&8221;

Lasă un răspuns

