Urările de sărbători: cancerul stimei de sine

hristos

– La mulți ani cu numele!
– Vaaai, ți-ai amintit că mă mai cheamă și Mucigai. Mulțumesc!

După care urmează o conversație robotizată și fără scop în care fiecare se întreabă ce a mai făcut, cum e cu școala, ce mai face ‘tușa Leana că era bolnavă ultima dată și așa mai departe.

Ce căcat e asta? Ce-i cu interacțiunea asta de doi lei în care vă lingeți candid bucile și vă prefaceți că vă interesează de starea de bine a celuilalt? Ce-i schimbul ăla de litere inutil și sistemul de validare socială prin care te simți bine că îți spune cineva ”la mulți ani”?

Serios, în afară de o mână de oameni cu care chiar ții legătura sau pe care îi apreciezi în vreun mod, are cineva plăcerea să ureze chestii? Și prin ”urat chestii” mă refer la urările cu ocazia zilei de naștere că în rest nu pot să înțeleg de ce, tu ca om normal la cap, ai nevoie să spui și să ți se spună ”Crăciun fericit!” și alte urări de sărbători.

– Hristos a înviat!
– Știu, în pula mea! De 2000 de ani nu se astâmpără. Auzi, m-am gândit mai bine. De fapt aș vrea să nu știu. Aș vrea să nu știu că e Paștele dacă nu-mi închid telefonul și internetul în duminica aia. Aș vrea să mă întorc acasă cu 10 beri la bord și să mă întreb ce căcat fac toate babele alea cu lumânările.

Nu-s antisocial și nici măcar introvertit sau ceva, dar dacă simți nevoia să ți se spună chestii frumoase pentru că mă-ta te-a născut fix în ziua asta acum nuștu’ câți ani sau pentru că niște băieți au fixat niște sărbători pe calendar acum 1500 de ani, e posibil ca stima ta de sine să fie undeva pe fundul oceanului și să încerci s-o pescuiești de acolo ascultând niște oameni mai mult sau mai puțin apropiați cum îți urează lucruri pe care n-o să le ai niciodată gen: fericire, să trăiești 1000 de ani și alte stereotipuri banale.

Cum e aia? ”Să ai parte de tot ce-ți dorești!” Marș, mă! Păi dacă aș avea tot ce-mi doresc ai fi un muist invidios care nu mi-ar mai ura nimic și aș ajunge să mă arunc de pe bloc pentru că nu m-ai inclus în lista ta când ai dat la toată lumea sms-ul ăla cu poezioara drăguță cu Moș Crăciun.

Lasă un răspuns

